28 Aralık 2011 Çarşamba

doğumdan sonra kilo ver(eme)me

Herşey aklıma gelirdi de bir gün beslenme programı/zayıflama üzerine bir yazı yazacağım aklımagelmezdi. İşte o büyük gün bugün!!


Aslında hemen her kadın gibi ben de yaşadığım kadarlık ömrümde hep üzerimde olan 5 kilo fazladan şikayetlendim durudum. İşin ilginci 57 iken de bence 5 kilo fazlam vardı 65 iken de:) Sanırım göze alışıyor birşeylere,şimdi kendimi 52 kilo hayal bile edemiyorum:)
Bebek sahibi olduktan sonra başka bir çok konuda da olduğu gibi bu konuda da eskiden sadece şımarıklık ettiğime karar verdim. Benim kilo fazlam falan yokmuş, mis gibiymişim işte.Tekrar o hale dönsem bana yeter(şimdilik).
Neyse ; gelelim bu bebek sahibi olma sürecinde alınan kilolara.Hamilelik boyunca dikkat ettim ettim ettim ettim.. ve sonraaa.. doğuma sadece 3 hafta kala izne ayrıldım!işte ne olduysa orda oldu! Allahım bir keyif bir keyif.. Benim gibi çok afedersiniz eşek gibi çalışmaya alışmış biri için 3 hafta ne demek biliyormusunuz??Hemen Tunalıdaki çok gizli korsan cd cime gittim, bir dolu film, dizi aldım.Hamileliğin son dönemi sıkıntılıdır falan derler, benim bunu düşünecek ya da irdeleyecek lüksüm olmadı hiç açıkçası, tabii ki koskoca bir göbekle 8 saat ders anlatmak zordu, ter içinde nefessiz kalıyordum bazen ama, yapılacak bir şey yok, karşımdakiler de birinin gözünün nuru evladıydı ve hazırlandıkları bir sınav vardı..Neyse efendim;e zaten mutluluk hormonlarım tavan yapmış, yayıldım tv nin karşısına bütün gün,bir elimde damak diğer elimde koca bir kova dolusu patlamış mısır yedim allah yedim. Ha bu arada işle ilgili yaşanan bazı şeyler azıcık bir tansiyon problemi yarattı ve jinekoloğum da bebeğin kilo alımı yavaşladı, bol bal vs tüket dedi mi. Al sana bahane:) Yedim de yedim arkadaş( hala hiç pişman değilim). Sonuç: son 3 haftada alınan 7 kilo!! Al buyur burdan yak:)
Etrafımdakiler " aa hiç üzüle zaten bebekle bir suyu bilmemnesi 8-10 kilosu gider bunun" dediler. Cık. Külliyen yalan. Gitmedi arkadaş, hatta tartıya göre bebeğin tamamı bile çıkmadı içimden. Zaten hala bir şişşiş böyle, ödemi atamamış tabii beden.. Neyse ilk 3 ay oydu buydu derken ödem indi,az daha hafifledim sanki ama... hala 13 kilo fazla vardı!Yine etrafımdakiler "emzirirken kiloların kendiliğinden gidecek, sen hiç dert etme bunu, yemene bak" demişti. Ben de yememe baktım.Bir allahın kulu da çıkıp emzirirken iştahın da çok açılacak ama demedi yahu,olacak iş değil. İşte o günlerin birinde nutella kavanozuyla olan ilişkimiz başladı. Gece gündüz tenhalarda buluşuyorduk, gizli gizli sevişiyorduk resmen. Sonuç: + 2 kilo! Oğlum 4 aylık olduğunda ve gaz denen illeti artık nerdeyse tamamen aştığımızda resmen yüzüm gözüm açıldı ve aylar sonra bir aynaya bakabildim.Rezalet! O günlerde gittiğim iç hastalıkları doktoru da başka bir sebepten bir diyetisyenle görüşmem gerektiğini söyleyince.. ver elini -diyet değil -beslenme programı.( diyete diyet deyince kızan bir diyetisyene gittim evet,az asabi ama işinde süperdi)
Bazıları diyetisyenlerin herkese aynı listeyi verdiğini diyetisyene para vermeye gerek olmadığını söylüyor. Belki bir açıdan doğru. Ama işin açığı bazen de o verdiğiniz para sizi disipline ediyor. İşin püf noktalarını kaptıktan sonra aylarca para dökmeye gerek yok azıcık oto kontrol sağlayabiyorsanız.( tabi çoook uzun soluklu programlarda insanın kendini disipline etmesi çok zor, kendi kendine 80 kilo veren bir insan olamaz bence)
Hey allahım altı üstü bir diyet listesi yazıcaktım şuraya, her zamanki gibi uzattım da uzattım. Neyse; onu ayrı bir konu yapayım bari.

Ha bu arada böyle ahkam kestiğime bakmayın, ben yine diyetteyim, hala 5 kilo fazlam var doğumdan kalan. Bi de doğumdan önceki 5 kilo. poff:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder