29 Temmuz 2015 Çarşamba

çocukla uzun yol /çanta 2 : kıyafet

Aslında çocuğu 1 yaşını geçmiş hemen hiç bir anne yolculukta yanına ne alması gerektiği hakında pek de yardıma ihtiyaç duymaz ama yine de yazayım ben ; belki benim  gibi bir kaç şaşkın vardır ;)

Çanta 2 /Kıyafet ve yardımcı malzemeler

1. Eh malumunuz nolur nolmaz diye 2 takım(iç çamaşırı dahil ) kıyafet. ( bizimki zaten bildiğiniz donla seyahat ediyor aslında . Biz de zaten şort gibi yahu deyip pek de takılmıyoruz açıkçası.Mola yerinde şortunu giydiriyoruz  bitiyor.(bazen orda da umursamıyoruz desem kınayan bakışlar olur mu ki) . Burda aslolan mümkün mertebe açık renkli ve ince giysiler seçmek. Haa bir de bazen mola yerlerinde gömlek , kemerli şort  falan giydirilmiş hatta kafasına bant taklımış bebekler  çocuklar görüyorum , yapmayın etmeyin analar, yazıktır günahtır. O bantı alıp çocuğu özgürlüğüne kavuşturasım geliyor, tabii fikrimi kendime saklıyorum ya da burda böyle söyleniyorum işte . Ben ilkokuldayken  saçımızın önünü kıvırarak tepesine doğru kıvırarak bir dalga yaptığımız "simon" diye bir model vardı. Onu tutturmak için de beyaz kurdeleli kocaman bir toka takardık. İşte  eve gelip o toka çıkınca nasıl rahatlardı kafam..  Bu saç bantlarını görünce hep o an gelir aklıma , kıyamam çocuğa öyle kendi kendime. Diyeceğim o ki , yolculuklarda bari bırakın şort t-shirt giysin bu çocuklar efil efil. (şortu okunduğu gibi t-shirt ü orjinal haliyle yazdım , tuhaf oldu )

2.Perde / Bu ihtiyacı karşılamak için bebek/çocuk mağazalarında bir dolu seçenek var ama biz hiç birinden memnun kalmadık. Çözümü anam babam usulü yollarla hallettik. Benim bir adet şalım bu işe feda edildi. O da nasıl güzelmiş, bunca sene ne bir renk attı ne bir şey oldu. Koyu pembe de rengi var , baya bir loş yapıyor arkayı.Bildiğiniz camın arasından şalı geçirip perde yapıyoruz. Bu şal   battaniye  olarak ya da ıslak saçları klimadan korumak için kafaya sarılmak suretiyle de da hizmet verebiliyor. Çok amaçlı yani:)Her arabaya lazım böyle bir örtü.Kışın buna bir de minik bir polar eşlik ediyor.

3.Minik bir yastık / Düşen minik kafayı destekleme amacıyla arabaya konulan bu yastık bizde pek sık olmasa da kullanılıyor. Arabanın  demirbaşları arasında. Bu konuda pinterestte de seçenekler var. ben şu kemere dikilen uzun yastığı kullanışlı gibi gördüm ama kim dikecek şimdi onu .

4. Minik bir çöp kutusu: Arka yerde duran bu demirbaş çok işimize yarıyor. Her "insan" gibi yediğimiz meyvelerin çekirdekleri hariç  hiç bir şeyi arabadan dışarı atmadığımız ve yol boyunca da bir dolu çöp ürettiğimiz için bizim için kurtarıcı bir şey bu.

5.Hiç kullanamadığımız bir ürünü de yazayım buraya, belki birilerini boşuna masraftan kurtarırım ya da yanlış yönlendirip boşuna hayatını kolaylaştırmaktan alıkoyarım kimbilir: arka koltuk düzenleyicileri.Cık , olmadı olduramadık biz bu ürünü. Bir kaç çeşidini inatla denedim , işlevsel olmadı hiç ; ne bileyim ya da biz beceremedik. Yapılan gözlere elimizdekileri sığdıramadık   vs vs.. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder